Vårtecken!

Först och främst ska jag välkomna er alla tillbaka till min fina blogg och tacka för att ni läser den =)
Jag har varit borta i ett års tid nu men kommit tillbaka med våren. Därför ska mitt första inlägg passande nog handla om våren och om de 4 vårtecknen jag har upplevt idag :)

1. Jordgubbar - Jag och Kajsa går genom Lindome centrum och woops!!! Det finns jordgubbar för 20kr/lådan och vi kunde inte måtstå!!
2. Majblommor - Kajsa går in på ica för att hämta ut ett paket och jag har jordgubbarna i handen på jag kan ju givetvis inte gå in med henne på ICA!! Så jag sätter mig på en bänk i solen (solen räknar jag inte som ett vårtecken för solen existerar faktiskt på vintern också!!) När jag sitter där kommer två små pojkar fram till mig och vill att jag köper majblommor av dem. Jag känner mig alltid lika ledsen varje gång jag inte kan köpa för de kämpar så hårt och pengarna går till en god sak. Jag hade dock inga pengar ute (för jag har inga pengar alls för tillfället ^^ ) så jag kunde alltså inte köpa av dem.
3. Vitsippor och Tussilago - Mamma har varit iväg på en springrunda(kan i vissa fall räknas som vårtecken också men jag springer ibland på vintern också därför räknar jag inte med det) och kommer hem med årets första vitsippor :) Senare går jag ut och plockar några fina gula tussilago!
4. Blont hår - Just nu sitter jag här med en slingning i håret som min mamma har fixat. Den är klar om va 30 min och då har jag massa blonda fina slingor i mitt hår och det klassar jag som ett vårtecken =)

Det är helt underbart med vår! Det är en riktig kick för mig och blir verkligen lycklig av det (A)

tjingeling ha en underbar ikväll



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0