Idag blir det in till stan!!

Godmiddag :)

vaknade klockan 8 imorse och kände mig hyffsat utvilad så började dagen med att städa mitt rum, 5 timmar senare är jag helt klar.. tog la lite pauser här och var det är ju så himla tråkigt annars! Men nu ser jag golvet och sängen är bäddad och fin för första gången på ett par veckor så känner mig stolt! dammsög dessutom hela huset så min insats för städning idag är klar, känns gött (Y) ;)

haha, min farbror fyllde 50 igår och det var givetvis kalas då. jag var dock inte där för var helt sjukt trött efter jobbet så drog mig istället hem och svällde med popcorn och morötter framför fotbollen Danmark-Kamerun. Dålig fotboll om du frågar mig men helt okej match.

Iallafall detta kalaset då. När mamma klev upp imorse var hon glad fram till att Pappa kom upp, då gled smilegroparna med ens långt ner och hon blev helt tyst... jag förstod ingenting och kände mig lagom obekväm i situationen.. det visade sig att mamma givetvis hade anledning att vara sur för såhär var det:
Pappas bror fick övertalat honom och en till gubbe från trakten att klockan 2 på natten gå med ut i skogen och tända en brasa, pappa sa detta till mamma som inte blev så god till sinnet av att behöva gå hem och somna helt själv efter en fest. Så de tre gubbarna drog iväg svin fulla upp i skogen varav den ena somnade direkt och när de väckte honom 10 minuter senare spydde han och de gick vidare upp till ett tjärn där gubben somnade igen ^^ pappa och farbror tände en brasa och därpå somnade farbror Glenn. Pappa satt med elden ett tag och övervägde att gå hem men bestämde sig för att somna även han. Han vaknade upp där klockan 6 på morgonen och på något vänster hade de fått med sig en termos med kaffe när de lämnat kalaset så han och Glenn(som vaknade av att hans fru ringde och undrade vart han var) drack kaffe i lugn och ro innan de begav sig hem åt olika håll. Pappa kom alltså hem halv 8 imorse ... inte konstigt att mamma var arg x)


Idag blir det in till stan med underbara Gabriella, äta glass med mycket choklad och vandra runt för lite frisk luft (:  Sen ska jag möta Love som idag fyller 22 - Grattis till dig!! - för att bege oss till en sportbar och kolla fotboll. ska bli mycket trevligt.

Puss kram på er alla♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0