Nya vanor ang. städningen i mitt rum ^^

Gottenmorrrgen!

Då vi fortfarande inte har något varmvatten hemma har jag startat dagen med en iskall underbar snabbdusch (; Om en timme sitter jag på bussen påväg till jobbet, och nej inte Donkan. Jag har två jobb!
Idag skall jag sitta i en kiosk mitt på en golfbana och sälja lite kaffe och bulle till golfarna, tjöta med dem och sola lite. Det kallar jag chill att få lön för :D Dessutom borde de ha höjt min lön nu efter jag fyllt 18! GÖTT!
Så där ska jag sitta 11-18 sen bär det med till lilla John för lite filmtittning och maaaat :)

Iallafall så har jag kommit på en sak. för 3 dagar sedan såg mitt rum ut som ett komplett kaos!! (och hade gjort det ett antal veckor) Alla har la hört den där "ordning och reda är för mesar, genier klarar även kaos!" Japp det var mitt motto innan. Men nu när jag väl fått städat märker jag hur mycket lättare det är att hitta saker! Man slipper lyfta runt på allting som ligger på golvet eller skrivbordet för att hitta det man letar efter. Dock är jag lite besviken efter min städning för jag hade förväntat mig att jag skulle hitta min namnbricka från donkan men det gjorde jag inte :( så jag får la fortsätta att heta Jonna eller något annant passande tills de kommer en ny leverans, och denna gången ska jag beställa 2 och Lollo du ska fan inte ta den ena :O

Så iallafall har jag då kommit fram till att för det första (1) ser det mycket snyggare ut med ett städat rum. för det andra (2) slipperman oroa sig när folk ska komma hem att man måste flänga runt och städa(slänga undan allt i ett hörn) och för det tredje (3) hittar man allting mycket lättare. OCH för det fjärde (4) slipper mamma få spader de få gånger hon är uppe här på ovanvåningen och råkar se mitt rum.
Därför ska jag nu försöka hålla mitt rum städat så bra jag kan, får se hur lång tid jag klarar det är lite som ett sommarprojekt.
Att bro på sommarprojekt!!! Mamma och pappa håller på att bygga bastu hemma hos oss (Y) Det gillar vi! Då får alla som vill komma och basta hos mig och vi har badbrunn och alla som har varit hos mig vet att jag lever på den vackraste platsen på jorden ;)

Puss och kram!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0